Věděli jste, že při výslechu dětí ve škole
dochází často k závažným chybám,
které mohou vést k:
- trvalé psychické újmě dětí,
- stížnostem rodičů až domáhání se odpovědnosti u soudu,
- sebeobviňování pedagogů, že správně nehájili práva žáka z neznalosti?
Díky knize
Jak správně postupovat a spolupracovat s Policií ČR při šetření protiprávní činnosti mládeže
budete na tyto nepříjemné situace připraveni a budete vědět, jaká jsou vaše práva a práva dětí, za které máte ve škole zodpovědnost
Pro koho je určena?
Školy a školská zařízení
- ředitele škol a školských zařízení
- metodiky prevence
- výchovné poradce
- sociální pracovníky
Instituce pracující s mládeží
- pedagogicko-psychologické poradny
- Orgán sociálně právní ochrany dětí
- klinické psychology
- krizové intervence
V čem je přínosná?
Předcházejte nepříjemným situacím a případným postihům při šetření protiprávní činnosti ve školách
a školských zařízeních
- jak správně postupovat v konkrétních případech
- jaká práva a povinnosti má žák, škola, zákonný zástupce
- jak při tom spolupracovat s Policií ČR
- podloženo autorovou více jak 25letou praxí u Policie ČR
- zajímavé příklady z praxe a jejich řešení
- v souladu s právními předpisy včetně upozornění na jejich nedostatky
- dosud nezveřejněné a nepublikované užitečné informace
- tuto problematiku v současné době neřeší žádný metodický pokyn MŠMT ČR
- obsáhlá a přehledná - ve formě více než 80 otázek a odpovědí (220 stran)
Co se v publikaci dozvíte?
O autorovi
Ing. Bc. Luděk Cuták, plk. v. v.
"Jsem plukovník ve výslužbě s 28letou praxí a svou aktivní kariéru jsem věnoval trestné činnosti mládeže jako kriminalista, vyšetřovatel a lektor na policejní škole.
Ve svých knihách Policie ve škole a Policie a moje dítě se zabývám právy a povinnostmi dětí, mladistvých, jejich zákonných zástupců a škol jako institucí v případě jednání s Policií ČR.
Přednáškami chci vyjít vstříc především samotným mladým lidem, aby věděli, co jim reálně hrozí a do čeho se určitě nepouštět."
Reference
Na trhu se objevuje již 3. aktualizované vydání publikace, která nemá obdoby po stránce odborné i obsahové. I když je určena primárně pro školy a výchovná zařízení, je bezpochyby velmi návodná i pro policisty, soudní znalce a dotčené rodiče, dovedu si představit i velký přínos pro pracovníky OSPODů. Pro ředitele škol a učitele jde o cenný pramen informací. Ty jsou v publikaci podány přehledně při zachování komplexnosti tak, aby byly srozumitelné i pro právní laiky, což je jistě v dnešní době věc nevídaná. Velmi kladně hodnotím cenu publikace ve srovnání s cenou různých seminářů nebo právních služeb. Je to výborná investice pro osvětu nejen pedagogických pracovníků.
Publikace je napsána srozumitelně a věcně s vysvětlením možných postupů žáků a pedagogů při komunikaci s Policií ČR, kdy některé postupy lze využít i v běžném životě občana. Publikaci doporučuji nejen pro školy, ale i pro zákonné zástupce žáků nebo studentů. Oceňuji přístup autora, který dokázal skloubit vlastní dlouholeté zkušenosti z praxe a bohaté teoretické poznatky.
Autora publikace osobně znám, jako erudovaného pedagoga, kriminalistu a experta na trestní právo mládeže. Velkou předností je jeho empatie a silný smysl pro spravedlnost. Odborně lektoroval specializační kurzy vzdělávaní nejen policistů k mládeži, na své pedagogické dráze proškolil stovky policistů, participoval na vytváření školních vzdělávacích programů. Respektuje a po ostatních vyžaduje, aby byla dodržována práva dětí při jednání s veřejnou mocí, a to ve všech procesních postavení dítěte.
Myslím si, že tato odborná příručka by neměla na školách chybět. Je velmi přehledně systematicky strukturovaná. Jsou v ní uváděny četné příklady, je napsaná čtivě, nejsou to strohé právnické texty a jazyk se srozumitelný i laikům. Je velmi přínosné, že shrnutí odpovědi v jedné nebo dvou větách je uvedeno pod vysvětlujícím textem každé otázky. Oceňuji, že se někdo vůbec věnuje problematice, která není vedoucím pracovníkům ve školství úplně jasná a nejsou oficiální doporučení nebo metodiky.
Autor brilantním způsobem, čtivým, srozumitelným a kultivovaným jazykem seznamuje v širokém spektru čtenáře s vzájemným propojením profesionálů z řad policie, pedagogů i sociálních pracovníků. Promyšlená stavba, zpracování a struktura jednotlivých kapitol provází čtenáře všemi situacemi, se kterými se v běžném životě setkává učitel i policista při výkonu svého povolání. Poprvé se zde setkáváme s taxativním a pregnantním vymezením kompetencí všech stran, které se podílejí na spolupráci s policií v oblasti protiprávních činností mládeže, za což autorovi patří právem velké poděkování. V tak ucelené formě totiž toto doposud nebylo v odborné literatuře popsáno a publikováno. Přehlednosti, jednotnosti i srozumitelnosti se podařilo dosáhnout krátkým shrnutím na konci jednotlivých kapitol a text je tak vždy logicky zakončen. „Policie ve škole“ by se měla stát základním a nepostradatelným textem při přípravě sociálních pracovníků sociálně-právní ochrany dětí na prokázání zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků.