Reference na odbornou publikaci "Policie ve škole"
Na trhu se objevuje publikace, která nemá obdoby po stránce odborné i obsahové. I když je určena primárně pro školy a výchovná zařízení, je bezpochyby velmi návodná i pro policisty, soudní znalce a dotčené rodiče, dovedu si představit i velký přínos pro pracovníky OSPODů. Pro ředitele škol a učitele jde o cenný pramen informací. Ty jsou v publikaci podány přehledně při zachování komplexnosti tak, aby byly srozumitelné i pro právní laiky, což je jistě v dnešní době věc nevídaná. Velmi kladně hodnotím cenu publikace ve srovnání s cenou různých seminářů nebo právních služeb. Je to výborná investice pro osvětu nejen pedagogických pracovníků.
Autor brilantním způsobem, čtivým, srozumitelným a kultivovaným jazykem seznamuje v širokém spektru čtenáře s vzájemným propojením profesionálů z řad policie, pedagogů i sociálních pracovníků. Promyšlená stavba, zpracování a struktura jednotlivých kapitol provází čtenáře všemi situacemi, se kterými se v běžném životě setkává učitel i policista při výkonu svého povolání. Poprvé se zde setkáváme s taxativním a pregnantním vymezením kompetencí všech stran, které se podílejí na spolupráci s policií v oblasti protiprávních činností mládeže, za což autorovi patří právem velké poděkování. V tak ucelené formě totiž toto doposud nebylo v odborné literatuře popsáno a publikováno. Přehlednosti, jednotnosti i srozumitelnosti se podařilo dosáhnout krátkým shrnutím na konci jednotlivých kapitol a text je tak vždy logicky zakončen. „Policie ve škole“ by se měla stát základním a nepostradatelným textem při přípravě sociálních pracovníků sociálně-právní ochrany dětí na prokázání zvláštní odborné způsobilosti úředníků územních samosprávných celků.
Myslím si, že tato odborná příručka by neměla na školách chybět. Je velmi přehledně systematicky strukturovaná. Jsou v ní uváděny četné příklady, je napsaná čtivě, nejsou to strohé právnické texty a jazyk se srozumitelný i laikům. Je velmi přínosné, že shrnutí odpovědi v jedné nebo dvou větách je uvedeno pod vysvětlujícím textem každé otázky. Oceňuji, že se někdo vůbec věnuje problematice, která není vedoucím pracovníkům ve školství úplně jasná a nejsou oficiální doporučení nebo metodiky.
Publikace je napsána srozumitelně a věcně s vysvětlením možných postupů žáků a pedagogů při komunikaci s Policií ČR, kdy některé postupy lze využít i v běžném životě občana. Publikaci doporučuji nejen pro školy, ale i pro zákonné zástupce žáků nebo studentů. Oceňuji přístup autora, který dokázal skloubit vlastní dlouholeté zkušenosti z praxe a bohaté teoretické poznatky.
Autora publikace osobně znám, jako erudovaného pedagoga, kriminalistu a experta na trestní právo mládeže. Velkou předností je jeho empatie a silný smysl pro spravedlnost. Odborně lektoroval specializační kurzy vzdělávaní nejen policistů k mládeži, na své pedagogické dráze proškolil stovky policistů, participoval na vytváření školních vzdělávacích programů. Respektuje a po ostatních vyžaduje, aby byla dodržována práva dětí při jednání s veřejnou mocí, a to ve všech procesních postavení dítěte.
Moc děkuji za Vaše zpracování knih a všech možných návodů., co dělat když.. Jako metodička prevence od roku 1992. Konečně je možné se opřít o fakta.
Reference na odbornou publikaci "Policie a moje dítě"
Dostává se vám do rukou příručka pro těžké životní chvíle, kterou kromě rodičů, zákonných zástupců ocení také pedagogové, psychologové, lékaři, zkrátka všichni ti, kteří se dostávají do kontaktu s dětskými klienty pachateli či obětmi a potřebují poradit a nasměrovat rodiče v krizových obdobích jejich života. Oceňuji objektivitu autora, který ačkoli sám je policistou nezapomíná na fakt, že i policista může pochybit. Příručka se tak stává pomůckou, které bude čtenář důvěřovat, protože zjevně zohledňuje zájem dětí a jejich zákonných zástupců v kontaktu s Policií ČR. Činí tak srozumitelně, pečlivě s bohatými odkazy na legislativní zdroje.
Kniha Luďka Cutáka představuje doposud zcela ojediněle zpracovanou problematiku jednání zákonných zástupců dětí při kontaktu Policií ČR v řešení protiprávního jednání dětí a mládeže. V tak ucelené formě totiž toto doposud nebylo v odborné literatuře popsáno a publikováno. Publikaci přikládám mimořádný obsahový i odborný význam i proto, že jako mnohaletý sociální pracovník pověřený výkonem sociálně-právní ochrany dětí nepochybuji o tom, že uvedené poznatky a znalosti autora jednoznačně vycházejí z jeho dlouholetých zkušeností, které považuji za hlavní přínos a bonus celé knihy. Svoji odbornost a fundovanost autor podtrhuje a prokazuje i kvalitními odkazy na odborné zdroje s velkou mírou platnosti. Skvělou publikaci doporučuji nejen všem profesionálům, kteří pracují s mládeží a řeší krizové situace v průběhu jejich životní dráhy, ale i široké veřejnosti.
Publikace se jeví jako velmi přínosná pro školy a školská zařízení. Tyto v krizových situacích potřebují jasně definované postupy, jak si počínat ve spolupráci rodina – škola – policie, a ty tato příručka nabízí. Oceňuji obsahovou pestrost, kdy si zástupce školy nebo školského zařízení vybere téma a postup dle toho, jakou krizovou situaci právě řeší. Příručka je napsaná jasnou, čtivou a srozumitelnou formou.